tirsdag, 18 mai 2021 14:30

Alf Inge Berget blir ny konsernsjef i Ringerikskraft

Skrevet av
Alf Inge Berget blir ny konsernsjef i Ringerikskraft Foto: RingeriksKraft

Styret i Ringerikskraft AS har besluttet å tilsette Alf Inge Berget som etterfølger til Ole Sunnset som konsernsjef.

– Styret er glad for at Alf Inge Berget har takket ja til stillingen som ny konsernsjef i Ringerikskraft. Vi ser frem til å samarbeide med Berget med å videreutvikle Ringerikskraft som et ledende energikonsern. Bergets faglige og personlige kvalifikasjoner gjør han til det beste valget til denne viktige jobben, sier styreleder i Ringerikskraft, Per Erling Roskifte.

Berget kommer fra stillingen som konserndirektør i Hafslund Eco. Han innehar i dag også rollen som administrerende direktør i Hafslund Eco Vannkraft AS, og var tidligere produksjonsdirektør i E-CO Energi AS, en stilling han har hatt siden 2008. Før det var han administrerende direktør for Eltel Networks i Norge.
Han har tidligere vært ansatt i Hafslundkonsernet som administrerende direktør i Hafslund Fakturaservice og innehar bred erfaring fra ulike lederstillinger innenfor energibransjen i ulike selskaper, som Oslo Energi, Bærum Energi, Energiselskapet Asker og Bærum (EAB) og Viken Energinett før han kom til Hafslund i 2001.

Berget har en mastergrad i ledelse fra Bedriftsøkonomisk Institutt (BI) og er i tillegg utdannet elektroingeniør fra Oslo Ingeniørhøyskole med tilleggsutdannelse innen bedriftsøkonomi, samt at han innehar fagbrev som energimontør gr. A.

Den påtroppende konsernsjefen i Ringerikskraft, Alf Inge Berget, er 60 år og født i Luster i Sogn, men har vokst opp i Odda. Han er nå bosatt i Bærum.
Berget starter i stillingen i løpet av høsten 2021.

– Jeg gleder meg til å ta fatt på en av de mest interessante og utfordrende jobbene i energibransjen i et selskap som har våget å satse og som har store ambisjoner både lokalt i Ringeriksregionen, men også nasjonalt innen flere av kjerneområdene. Som ny konsernsjef vil jeg arbeide med å videreutvikle selskapet og styrke lønnsomheten og videreføre utviklingen av Ringerikskraft som et slagkraftig energikonsern i Norge. Det Ringerikskraft jeg etter hvert tar over ledelsen av har et svært godt utgangspunkt for videre utvikling og vekst, sier Alf Inge Berget.

Andre saker å lese

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

22-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Norges VM-kamp mot Senegal blir historisk – best besøkte på 69 år

Ståle Solbakken og Norge møter Senegal i VM på et tilnærmet fullsatt stadion i New Jersey natt til tirsdag, foran landslagets største publikum siden 1957.

Les mer i RingeriksAvisa

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

22-06-2026 Reiseliv Pressemelding - avatar Pressemelding

Nordmenn blir bedre mennesker på ferie

Vi spiser mer, sover lenger og blir mer spontane. Men to ting tviholder vi på: knekkebrød og klaging. Det viser en ny landsdekkende undersøkelse gjennomført av Apollo.

Les mer i RingeriksAvisa

Sjekk toppfarten til Haaland – bare én VM-spiller spurtet raskere

20-06-2026 Sport NTB - avatar NTB

Sjekk toppfarten til Haaland – bare én VM-spiller spurtet raskere

Erling Braut Haaland fikk sin toppfart målt til 36,4 kilometer i timen i VM-kampen mot Irak. Det ga delt 2.-plass på lista over sluttspillets hurtigtog.

Les mer i RingeriksAvisa

Den siste ukens eiendomsoverdragelser i Ringerike

20-06-2026 Eiendomsoverdragelser Frank Tverran - avatar Frank Tverran

Den siste ukens eiendomsoverdragelser i Ringerike

Her er de siste eiendomsoverdragelsene i Ringerike kommune. Oversikten viser både ordinære salg og andre registrerte overdragelser.

Les mer i RingeriksAvisa